Suoraan sisältöön
Kuva: Apotti-järjestelmän logo

Apotti-järjestelmä käyttöön Peijaksen sairaalassa

Asiakas- ja potilastietojärjestelmä Apotti otettiin käyttöön Peijaksen sairaalassa 10.marraskuuta.

- Järjestelmä otettiin käyttöön suunnitellusti kello 04 aamuyöllä. Tekninen käyttöönotto sujui hyvin. Seuraavien viikkojen aikana keskitytään havaintojen ja virheiden korjaamiseen. Tavoitteena on, että järjestelmän käyttäjät oppivat hyödyntämään järjestelmää mahdollisimman hyvin, ja kaikki havainnot raportoidaan jatkokehitystä varten, Apotin toimitusjohtaja Hannu Välimäki sanoo.

Ensimmäisen käyttöönoton jälkeen Apotti-järjestelmän koko potentiaalista on käytössä vasta osa. Apotti otetaan käyttöön vaiheistetusti HUSin, Helsingin, Vantaan, Kirkkonummen, Kauniaisen ja Tuusulan alueella. Myös Kerava on tehnyt päätöksen Apottiin liittymisestä. Vuoden 2020 lopussa järjestelmällä on noin 40 000 käyttäjää ja sen piiriin kuuluu 1,6 miljoonaa kuntalaista.

Sote-palvelujen asiakkaalle Apotin suurin hyöty tulee siitä, että häntä koskettavat tiedot ovat käytettävissä ajantasaisesti kaikissa hoito- ja palvelutilanteissa.

Apotille on avattu oma asiakasportaali, Maisa, joka on sähköisen asioinnin väylä ammattilaisen ja asiakkaan välillä. Maisan kautta pääsee hoitamaan omia sosiaali- ja terveysasioitaan ajasta ja paikasta riippumatta. Maisa on Apotin ensimmäisen käyttöönoton yhteydessä käytössä vasta HUS Peijaksen asiakkailla.

Lisätietoja
Apotin tiedote
HUS
Maisa-asiakasportaali


JAA